P0776 Archives - Goldsmith West

Ошибка P0776 — Электромагнитный клапан “B” управления давлением — функционирование или “залипание” в

  • Определение кода ошибки P0776
  • Что означает ошибка P0776
  • Причины возникновения ошибки P0776
  • Каковы симптомы ошибки P0776?
  • Как механик диагностирует ошибку P0776?
  • Общие ошибки при диагностировании кода P0776
  • Насколько серьезной является ошибка P0776?
  • Какой ремонт может исправить ошибку P0776?
  • Дополнительные комментарии для устранения ошибки P0776

Определение кода ошибки P0776

Ошибка P0776 указывает на то, что PCM обнаружил проблему, связанную с цепью электромагнитного клапана управления давлением или самим электромагнитным клапаном.

Что означает ошибка P0776

В автомобилях с автоматической коробкой передач, управляемой компьютером, электромагнитные клапаны управления давлением используются для переключения передач и управления гидротрансформатором. Давление регулируется с помощью, по меньшей мере, одного из электромагнитных клапанов управления давлением, которые, в свою очередь, контролируются PCM.

Какое именно давление потребуется для выполнения вышеуказанных действий зависит от марки и модели автомобиля. PCM определяет необходимое давление, учитывая скорость движения автомобиля, частоту вращения двигателя, нагрузку двигателя и положение дроссельной заслонки. Если фактическое значение давления жидкости не соответствует требуемому значению, появляется код ошибки P0776 и загорается индикатор Check Engine. Следует отметить, что в некоторых автомобилях данный индикатор загорается не сразу, а только после многократного обнаружения данной ошибки.

Причины возникновения ошибки P0776

Наиболее распространенными причинами возникновения данной ошибки являются:

  • Неисправность электромагнитного клапана управления давлением
  • Механические неисправности внутри трансмиссии
  • Закупорка каналов прохождения трансмиссионной жидкости
  • Низкий уровень трансмиссионной жидкости
  • Загрязнение трансмиссионной жидкости
  • Неисправность трансмиссии
  • Неисправность PCM

Каковы симптомы ошибки P0776?

Основными признаками возникновения ошибки P0776 являются невозможность переключения передач, проблемы с включением и выключением гидротрансформатора, а также переход автомобиля в режим защиты АКПП. Однако следует отметить, что иногда водители могут вовсе не заметить никаких признаков появления данной ошибки.

Другими признаками являются:

  • Проскальзывание трансмиссии
  • Жесткое переключение передач
  • Снижение эффективности использования топлива
  • Перегрев трансмиссии

Как механик диагностирует ошибку P0776?

Сначала механик определит, какие коды ошибок сохранились на PCM автомобиля с помощью сканера OBD-II. Затем он проверит уровень и состояние трансмиссионной жидкости и, при необходимости, осмотрит поддон трансмиссии. Механик также проверит провода, соединители и другие электрические компоненты. Если после выполнения вышеуказанных проверок проблема не решится, механик проверит PCM.

Общие ошибки при диагностировании кода P0776

Наиболее распространенной ошибкой при диагностировании данного кода является замена насоса высокого давления, в то время как проблема заключается в повреждении электропроводки или неисправности электромагнитного клапана управления давлением.

Насколько серьезной является ошибка P0776?

Данная ошибка является довольно серьезной, так как при ее появлении могут возникнуть проблемы с управляемостью автомобиля. Даже при отсутствии заметных признаков наличия неисправности рекомендуется как можно скорее обратиться к квалифицированному специалисту для диагностирования и устранения ошибки.

Читайте также:  7 лучших браслетов противоскольжения 2018 года - Авто вопросы и ответы

Какой ремонт может исправить ошибку P0776?

  • Ремонт или замена неисправных электрических компонентов
  • Доливка или замена трансмиссионной жидкости
  • Замена сцепления (если его повреждение вызвано низким уровнем трансмиссионной жидкости)
  • В редких случаях, замена PCM

Дополнительные комментарии для устранения ошибки P0776

Данный код может указывать на наличие нескольких проблем и вместе с ним могут также появляться другие коды ошибок. Все ошибки необходимо устранять в порядке их появления, чтобы не упустить ничего важного. Каждый раз после выполнения ремонтных работ необходимо обязательно очищать все коды. Это необходимо для того, чтобы выяснить, появляются ли какие-либо коды ошибок снова.

Нужна помощь с кодом ошибки P0776?

Компания — CarChek, предлагает услугу — выездная компьютерная диагностика, специалисты нашей компании приедут к вам домой или в офис, чтобы диагностировать и выявлять проблемы вашего автомобиля. Узнайте стоимость и запишитесь на выездную компьютерную диагностику или свяжитесь с консультантом по телефону +7(499)394-47-89

Error Code P0776: Pressure Control Solenoid B Performance

Table of Contents

Error Code P0776 is defined as Pressure Control Solenoid B Performance or Stuck Off, a problem usually caused by dirty transmission fluid or faulty parts.

This code is a generic trouble code, meaning it applies to all vehicles equipped with OBD-II system, or vehicles made since 1996 up to present. Specifications on the definition, troubleshooting, and repairs of course, vary from one make and/or model to another.

Definition

The PCM (powertrain control module, also known as ECM or engine control module in other vehicle makes) controls the automatic transmission through varying degrees of hydraulic pressure, supplying the converter and shift control solenoid. This pressure is controlled through at least one electronic pressure solenoid, which is overseen and controlled by the PCM.

Basically, the P0776 is a generic code for that means the level of fluid considered necessary does not coincide with the actual amount used.

It is important to note that in some applications, Check Engine light will not be activated until several fail cycles occur.

Other codes associated with P0776 are P0775, P0777, P0778, and P0779 codes.

Common Symptoms

Symptoms of this error code vary from non-detectable issues to symptoms that disable the shifting function or even torque converter clutch’s failure to engage or disengage. Of course, it also activates the Check Engine light on the dashboard. This code can also be accompanied with a “limp mode” set by the PCM. Other symptoms include:

  • Transmission slippage
  • Harsh transmission
  • Transmission overheating
  • Increase in fuel consumption
Читайте также:  Активация скрытых функций шкода рапид самостоятельно

There may also be error codes relating to torque converter clutch, shift solenoid, gear ratio, or transmission slippage problems to accompany this code.

Possible Causes

The most common cause of this error code is faulty electronic pressure control solenoid and hydraulic blockage or leaks in the internal transmission fluid passages, not enough transmission fluid, dirty or contaminated transmission fluid, or mechanical internal transmission failures. Other possible causes include:

  • Malfunctioning electronic pressure control solenoid
  • Electrical problem with transmission control module
  • Defective or electrical problem with the PCM (rare)

How to Check

Before technicians do any significant diagnostic work, they first check the transmission fluid’s level and quality. In many cases, the problem stems from low or dirty transmission fluid. And with that, they address the problem by refilling or replacing the fluid.

After checking the fluid, technicians proceed on using OBD-II scanner to check the trouble code in real-time and see where it was first indicated. Then they reset the code, take the vehicle for a test drive and see if the code comes back. If the code comes back during the test drive, they can confirm if the original code was not a result of an electrical short or an intermittent problem.

Then they check the circuitry and wirings around the transmission control module, as well as the PCM to look for signs of damage or disconnections. They will test the circuitry using a voltmeter tool.

How to Fix

Repairs for this error code are pretty easy and straightforward, which of course, depends from the diagnosis. Repairs include:

  • Repair or replacement of damaged wirings or corroded circuitry, or various faulty electrical components
  • Replacement or addition of transmission fluid
  • Replacement of the clutch (if it’s damaged by low transmission fluid condition)

Many times, people unnecessarily replace parts such as electronic pressure control solenoid, high pressure pump, and wiring harness in an attempt to fix this error code. Usually however, the problem is caused by insufficient or poor transmission fluid quality. Intermittent or small issues can also appear, thus, it is always important to conduct a proper diagnosis when Error Code P0776 appears.

This code can hinder the performance of the vehicle through the transmission. If the transmission is put in “limp mode” or there are other issues within the transmission that keeps the vehicle from running properly, fuel economy will definitely suffer.

P0776: Pressure Control Solenoid ‘B’ Performance or Stuck Off DTC Trouble Code

In order to shift gears, the ECU has to control the fluid pressure inside the transmission, using small plunger devices called pressure control solenoids. If a mechanical fault has been detected with the solenoid using the ‘B’ designation, a P0776 diagnostic trouble code will be stored.

Читайте также:  ЗАЗ 966 - характеристики, фотографии и обзор

What Transmission Do I Have?

How Serious is the Code?

Since the ECU relies on pressure control solenoids to control shifting, a P0776 DTC means you will likely experience problems ranging from slipping to engine stalling.

Symptoms

Symptoms of a P0776 include:

  • Check engine light
  • Harsh, delayed or erratic shifts
  • Slipping in-and-out of gear
  • Engine stalls
  • Getting stuck in gear
  • Vehicle won’t move when in gear
  • Reduced fuel economy
  • Transmission overheats
  • Limp mode

Causes

  • Low transmission fluid
  • Dirty transmission fluid / filter
  • Frayed wiring / damaged connectors
  • Failed pressure control solenoid
  • Failed transmission pump
  • Pressure blockage
  • Valve body issue
  • TCM or ECU failure

How to Diagnose the Code?

Often, failing to have a transmission serviced on time can lead to problems with the pressure control solenoids, because of the dirty transmission fluid. To see if this is the case, your mechanic should first check the level and condition of the transmission fluid. If metal shavings are visible in the fluid, a rebuilt or remanufactured transmission may be required. If the transmission fluid doesn’t appear burned, then flushing the transmission could clear blocked internal passages.

If no problems are found with the ATF, then the wiring and connectors should be inspected for signs of damage, corrosion and possible short circuits. If everything appears to be in good condition, then the pressure control solenoid will have to be tested according to the manufacturer’s recommended procedure. If no problems are found with the solenoid, then the torque convertor, transmission pump, valve body or pressure regulator could be suspected.

Common Mistakes When Diagnosing

It’s not uncommon for many mechanics to blame the transmission pump for this DTC, when it could actually be a wiring problem, or a faulty pressure control solenoid.

What Repairs Will Fix P0776?

  • Changing the fluid and filter
  • Replace faulty pressure control solenoid
  • Repair or replace a faulty transmission pump
  • Repair or replace defective transmission valve body
  • Transmission flush to clean passages
  • Cleaning corrosion from connectors
  • Repairing or replacing wiring
  • Flashing or replacing PCM

Related Codes

P0775 – Pressure Control Solenoid ‘B’

P0777 – Pressure Control Solenoid ‘B’ Stuck On

P0778 – Pressure Control Solenoid ‘B’ Electrical

P0779 – Pressure Control Solenoid ‘B’ Intermittent

Ссылка на основную публикацию
Adblock detector